Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מקומות מומלצים לבקר באנטליה טורקיה

אנטליה, טורקיה היא עיר השוכנת בחוף הדרומי של הים התיכון וידועה בחופים המדהימים שלה ובחורבותיה העתיקות. פוסט זה בבלוג יספק סקירה כללית של המקומות הפופולריים ביותר לביקור באנטליה, כולל אתרים ארכיאולוגיים, מפלים ועוד. כמו כן, נספק שתי תמונות של העיר והאטרקציות שבה, עם תיאורים של כל אחת.

חורבות עתיקות

אנטליה היא ביתם של כמה מהחורבות המדהימות ביותר מהעולם העתיק. אחת מהן היא העיר העתיקה פרגה, שהוקמה במאה ה-13 לפני הספירה. הוא ממוקם 15 ק"מ מזרחית לאנטליה, ומהווה את האתר של כמה מהחורבות המרהיבות ביותר בעיר, כולל אצטדיון, תיאטרון ואגורה, או כיכר ציבורית. חורבות נוספות בעיר כוללות את העיר העתיקה של אספנדוס, שבה נמצא אחד מהתיאטראות הרומיים השמורים ביותר בעולם. בקרבת מקום נמצאת העיר העתיקה סייד, שבה נמצא אמפיתאטרון יפהפה, כמו גם שרידי נמל עתיק. חקר ההריסות העתיקות הללו היא דרך מדהימה לחוות את ההיסטוריה של העיר ולהתרשם מהיופי המדהים שלה.

תצפית על העיר אנטליה, מי הים התיכון בצבע טורקיז ברקע
תצפית על העיר אנטליה, מי הים התיכון בצבע טורקיז ברקע

חופים

אנטליה היא ביתם של כמה מהחופים היפים ביותר בים התיכון. קו החוף של העיר משתרע מהצוקים המחוספסים של חוף קוניאלטי, אל החולות המשייים של חוף לארה, והמפרצונים הציוריים של פטרה וקפוטאס. המים הצלולים מציעים את הסביבה המושלמת לשחייה, שיזוף ושנורקלינג. עיירות הנופש הסמוכות אלניה וסידה מציעות מגוון פעילויות, לרבות פארקי מים, טיולי סירה וצלילה. החופים באנטליה הם אידיאליים לטיול יום מרגיע או שהייה ארוכה יותר כדי לחקור את האטרקציות הרבות של העיר. בנוסף לחופים, ישנם גם מספר איים סמוכים שניתן לחקור באמצעות סירה. בעיר יש גם כמה אתרים ארכיאולוגיים, כמו העיר העתיקה טרמסוס, האמפיתיאטרון באספנדוס וחורבות פרגה. המבקרים יכולים גם לחקור את המפלים הציוריים של דודן ומנבגט, ואת פארק דודן הסמוך. באנטליה יש גם חיי לילה תוססים, עם מועדוני לילה, ברים ומסעדות הממוקמים בכל רחבי העיר. בין אם אתם מחפשים חופשה רומנטית או הרפתקה מלאה בכיף, באנטליה בטוח יהיה משהו שכולם יוכלו ליהנות ממנו.

מפלים

אחד המקומות הטובים ביותר לביקור באנטליה הוא מפל דודן, הממוקם בסמוך למרכז העיר. המפל הציורי הזה צולל אל הים התיכון מגובה של כמעט 60 מטר, ומספק נוף מדהים של העיר. הזמן הטוב ביותר לבקר במפל הוא מאפריל עד אוקטובר, כאשר מפלס המים הוא הגבוה ביותר. כדאי גם לחקור את הפארק הלאומי דודן הסמוך, עם היערות השופעים והנחלים הצלולים. מפלים נוספים שכדאי לבקר בהם באנטליה כוללים את מפל קורסונלו (Kursunlu), הממוקם למרגלות הרי הטאורוס, ואת מפל Manavgat, השוכן על גדות נהר מנאבגט. שני המפלים הללו מציעים נוף עוצר נשימה של העיר וסביבתה.

חורבות העיר העתיקה טרמסוס, השוכנת בהרי הטאורוס
חורבות העיר העתיקה טרמסוס, השוכנת בהרי הטאורוס

הרים

אנטליה התברכה בכמה רכסי הרים יפים, המציעה נופים עוצרי נשימה ופעילויות חוצות. הרי הטאורוס עוברים לאורך החוף ויוצרים גבול טבעי בין העיר לים התיכון. המגוון של השטח בתוך רכס ההרים מספק למטפסים מגוון פעילויות, כגון טרקים, טיפוס צוקים ורכיבה על אופני הרים. יתר על כן, הרי הטאורוס הם ביתם של מינים אנדמיים רבים, מה שהופך אותו למקום נהדר עבור חובבי טבע לחקור. למי שמחפש חוויה רגועה יותר, ישנם מספר רכבלים שלוקחים את המבקרים לפסגת ההרים, המציעים נופים מדהימים של העיר. רכס הרים נוסף ליד אנטליה הוא הרי Beydağları, הנמצאים בחלק הפנימי של העיר. הרכס הזה הוא ביתם של ההריסות העתיקות של העיר העתיקה טרמסוס, השוכנת על רמה גבוהה מוקפת ביערות עבותים. ההריסות מהוות יעד פופולרי למטיילים ומציעות נופים מדהימים מלמעלה. הרי Beydağları הם גם ביתם של מספר מפלים, מה שהופך אותו למקום מצוין ליום רגוע. לבסוף, הרי Alaçatı ממוקמים בתוך העיר ומספקים למבקרים מקום נהדר לחקור. ההרים הם ביתם של מספר מנזרים ומציעים נופים מדהימים של העיר והים התיכון. ההרים הם גם בית למגוון של חי וצומח, מה שהופך אותו למקום נהדר לחובבי טבע לחקור. לסיכום, אנטליה התברכה בכמה רכסי הרים מדהימים, שכל אחד מהם מציע חוויה אחרת. מהנופים עוצרי הנשימה של הרי הטאורוס ועד להריסות העתיקות של הרי Beydağları, יש משהו לכולם ליהנות.
למידע נוסף בנושא של מקומות מומלצים לבקר באנטליה טורקיה ואנטליה טורקיה יש לבקר ב- antalya.co.il

אתרים היסטוריים

בכל הנוגע לאתרים היסטוריים, אנטליה מציעה מגוון של חורבות עתיקות, אתרים ארכיאולוגיים ומונומנטים הלוכדים את היופי של עברה. אחת האטרקציות הפופולריות ביותר היא העיר העתיקה של אספנדוס, הממוקמת 50 ק"מ מזרחית לאנטליה. בעיר נמצאים שרידי התיאטרון הרומי, מבנה שמור להפליא שנבנה במאה ה-2 לספירה. אתרים היסטוריים בולטים נוספים כוללים את Perge, עיר הלניסטית, וסייד, עיר נמל עתיקה. שני האתרים הללו מציגים חורבות מרשימות שבוודאי ירתקו את המבקרים. בנוסף, המבקרים באנטליה יכולים גם לחקור את חורבותיה של טרמסוס, עיר עתיקה הממוקמת על ראש הר, ואת העיר העתיקה פאסליס, אשר ממוקמת ליד הנמל של העיר. לבסוף, מבקרים באנטליה יכולים לחקור את מסגד Yivliminare, מסגד מהמאה ה-14 שנבנה על ידי הטורקים הסלג'וקים. מסגד זה נחשב לאחד היפים בעיר וכולל ארכיטקטורה מדהימה ופרטים מורכבים. כדאי לבקר גם ב-Tekeli Mehmet Paşa Caravanserai הסמוך. מבנה זה נבנה במאה ה-15 כפונדק למטיילים וכולל כמה מהארכיטקטורות המרשימות ביותר בסגנון העות'מאני בעיר. ביקור באתרים עתיקים אלו יספק למבקרים תובנה על ההיסטוריה של אנטליה והתרבויות שעברו בה. אתרים אלו בטוח ירתקו וידהימו את המבקרים ויספקו זיכרון מתמשך של העיר.

מקומות מומלצים לביקור באנטליה, טורקיה:

מקום תיאור מחיר (ILS) תמונה
שער אדריאנוס שער הכניסה לעיר, שנבנה בשנת 130 לספירה. 0 https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Hadrian%27s_Gate_in_Antalya.jpg
מפלי קורשונלו מפל מלכותי עם בריכת מי טורקיז. 25 https://www.discoverantalya.com/wp-content/uploads/2020/03/Kursunlu-Waterfall-Antalya-1.jpg
העיר העתיקה של קליצ'י העיר העתיקה של אנטליה, עם מבנים בני מאות שנים, רחובות מרוצפים באבן וחמאם טורקי. 0 https://www.anatolianheritage.org/wp-content/uploads/2019/04/Old-Town-of-Antalya.jpg
פרג' העיר העתיקה אתר ארכיאולוגי גדול עם הרבה חורבות עתיקות וחפצים שאפשר לחקור. 20 https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/Perge_Theatre_and_Stadium.jpg

אנטליה היא עיר יפהפייה עם הרבה אטרקציות היסטוריות, תרבותיות וטבעיות. לא משנה מה אתם מחפשים, יש משהו לכולם ליהנות בעיר היפה הזו.

תוכן עניינים